Najlepsza dieta dla ucznia

autor:

Jeżeli chcemy, aby nasze dziecko zdrowo się odżywiało to musimy już we wczesnym dzieciństwie zaszczepić mu zdrowy styl życia. Jeżeli nasz maluch jest bardzo kapryśny i od początku mamy problem z przemyceniem czegoś zdrowego w jego posiłkach, nie poddawajmy się. Tylko małymi kroczkami dążmy do uzyskania naszego celu, czyli zdrowego odżywiania naszego dziecka.

Nawiązując do tematu najlepsza dieta dla ucznia, to taka w której powinny się znaleźć wszystkie składniki odżywcze, potrzebne do prawidłowego pracowania mózgu, oraz zdrowia fizycznego jak i psychicznego.

Ważne jest, aby spożywać 4-5 posiłków dziennie bogatych w białko, węglowodany złożone, warzywa oraz owoce.
Białe pieczywo zastąpmy pełnoziarnistym, którego w dzisiejszych czasach jest naprawdę dużo na sklepowych półkach, a co więcej jest bardzo dobre. Spróbujmy przemycić też kaszę do naszego menu, wbrew pozorom można z niej przygotować naprawdę pyszne dania. Ważnym elementem diety są ryby bogate w kwasy omega 3, powinny się znaleźć na talerzu przynajmniej raz na tydzień. Wieprzowinę przygotowujmy naprawdę sporadycznie, a najlepiej zastąpić ją drobiem.

Bardzo ważne są też owoce jagodowe i warzywa strączkowate zawierające flawonoidy, które działają przeciw zapalnie. Godnym polecenia są banany, które korzystnie wpływają na pracę naszego mózgu, orzechy włoskie natomiast zawierają bardzo dużo magnezu i witaminy E, a gruszki wpływają korzystnie na nasz układ nerwowy, poprzez potas, magnez, wapno i żelazo.

Słodkie gazowane napoje zamieńmy na soki warzywne, bądź owocowe nie zawierające cukrów, a zwykłą herbatę na zieloną, która oczyszcza organizm z toksyn. Warto też do plecaka swojego dziecka dołączyć wodę mineralną, pozwalającą zachować równowagę w organizmie dzięki licznym minerałom.
Pozostają nam jeszcze słone przekąski i słodycze, które tak uwielbiają nasze dzieci. Ciekawym rozwiązaniem są suszone owoce i różnego rodzaju pestki, które można naprawdę polubić.
Pamiętajmy, że jeżeli nasze dziecko od najmłodszych lat nie miało zaszczepionego zdrowego odżywiania z różnych powodów, to tylko małymi kroczkami osiągniemy swój cel.

Tagi:
Kategoria:
Żywienie

Comments are closed.